tisdag, januari 7

Lovet är slut depp

Då var lovet slut och jag vill verkligen verkligen inte att det ska vara det! Blir deprimerad bara jag tänker på skolan och min *** religionsuppgift och det börjar bli lite panik med.
Jullovet har vart så himla skönt och mysig. Sova så länge man vill och sedan ligga och läsa halva morgonen innan man förflyttar sig till frukost framför TV'n där det alltid går nån bra film. Sedan kan man göra vad man vill och bara mysa hela dan utan att behöva tänka på alla saker som måste göras. På kvällen blir det ännu mer film och man kan stanna uppe hur länge som helst eftersom att man vet att nästa dag kommer att bli precis lika slapp.
Det är det jag älskar med lov! Att bara kunna ta det lugnt och hitta på vad man vill. Jag har så fullt upp hela tiden, vilket visserligen är kul, men det är skönt att bara kunna slappna av ibland.

Julen är nog dessutom en av det bästa tiderna på året. Det är så himla mysigt. Man äter god mat, träffar släckt och vänner och bra har det bra. Måste nog säga att dagarna runt jul vart några av de bästa på lovet. Speciellt juldagen känns som om den var helt underbar fast att jag var förkyld. Sov länge, sedan gick jag upp och kollade på film och lät TV vara på när jag gjorde mig i ordning eftersom att det var Ronja rövardotter. Sen så flixade jag med alla fina julklappar, fotade egopix i spegeln med mitt nya stativ och lyssnade på julmusik i min nya stereo. På kvällen kom dessutom Elin och vi bytte julklappar och hade en "skyttel utmaning" (har en video på det om ni vill se).

Åh, lovet har varit så himla mysigt och det skulle inte vara fel med tre veckor till. Men nu är julstämningen slut och igår plockade vi ner alla julsaker. :( Kan inte låta bil att längta till nästa jul. Då ska jag önska mig en tidsmaskin som man kan spola tillbaka tiden med. Det skulle seriöst vara super bra.
Nu ska jag gå och göra gröt eftersom att jag bara ätit det två gånger denna julen. Hemskt. Lika hemskt som att lovet snart är slut. Bara tolv timmar kvar tills jag måste ta mig upp för att gå till skolan. Ska göra det bästa av den sista tiden.
Hoppas ni haft ett skönt lov!

A perfect christmasday







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)