torsdag, november 28

How to turn your room into a photo studio

Hej hej!
Mår bättre idag. Vet inte riktigt vad det var med mig igår.
Efter skolan har jag pluggat lite spanska och filosofi en stund. Sedan tog jag fram kameran och fixade om mitt rum till en fotostudio istället för att plugga religion (om min religionslärare ser det här: du kan va lugn, jag pluggade 20 min religion efteråt).

Men seriöst, det är rätt lätt att ta snygga "sutdiobilder" i sitt rum. Allt du behöver:
Ett lakan (gärna struket)
Något att ställa kameran på (gärna ett stativ)
En kamera med självutlösare

Gör såhär:
Spänn upp det någonstans där det är bra ljus.
 Sätt kameran på stativet och zooma in tills du har den biten du vill ta kort på...
Börja posera!

 Serious as a Plompis..


Tips:
Det bästa är om du har en fjärrkontroll när du ska göra detta så att du slipper springa fram och tillbaka till kameran hela tiden (som jag gjorde)
Fixa fokus och ställ sedan in manuel fokus så slipper kamera fokusera om varje gång.


Tog lite snabbt sådär. De är helt oredigerade och lakanet är skrynkligt. I detta fall använde jag det bara för att ha en neutral bakgrund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)