måndag, november 11

Bryta normer

Tänkte skriva lite mer om vår psykologiuppgift efter som att den är rätt kul.
I dag på lektionen skulle vi alltså ut på stan och bryta normer. Så som att gå baklänges genom stan, pruta i affärer och knyta skon framför en rulltrappa (så att man blockerar vägen).

Jag och två till tjejer åkte till Överby och hade som huvudmål att ställa oss och äta inne på en mataffär. Sedan så ändrade vi oss och bestämde oss för att göra det på fredag istället eftersom att man nog behöver kolla upp sånt lite innan.
Så i stället så fick jag (på bussen dit) sätta mig bredvid en främmande dam och bara börja prata med henne. Det gick riktigt bra och vi hade ett riktigt trevligt samtal. ;)

Sedan så bestämde vi oss för att gå till donken för att sätta oss bredvid nån okänd person. Det gick tyvärr inte så bra efter som att Lisa och Sara satte sig bredvid en väldigt sur tant som tittade argt på dem (och på mig) så istället fick jag improvisera lite och sätta mig med en man som satt ensam och åt och började prata lite random om att jag väntade på min kompis. Det gick också rätt bra och även han var trevlig tillbaka (detta var den som absolut var mest pinsam!).

På bussen hem skulle jag åter igen prata med någon främling (efter som att de andra inte ville) och denna gången så råkade jag sätta mig tillsammans med en som inte pratade svenska. Så vi fick prata med varandra på engelska hela vägen (ca 8 min).


Så alla personer vi/jag pratade med svarade vänligt tillbaka och det gick att hålla igång ett samtal. Dock kanske det blivit annorlunda om jag satt mig bredvid någon lite yngre (nu blev det istället inte så pinsamt).
Har konstaterat att jag ändå kan vara rätt social. ;)



Om du var en av dem jag prata med: tack för trevligt samtal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)