tisdag, december 31

Sammanfattning av 2013

Sista dan på detta året och då vore det väl inte rätt om jag inte summerade ihop 2013.
Det här året har innerhållit en hel del nytt.

Våren flöt väl på som vanligt men med ett val om vart jag skulle tillbringa mina tre kommande år på gymnasiet. Dessutom började jag segla en ny klass - Zoom 8. Jag och Helena köpte var sin båt av två systrar och kanske ta vare det så har vi kommit mycket närmare varandra i år.
Och zoom är verkligen det roligaste jag har seglat. Hittade en gnista, det var grymt kul och jag utvecklade min segling väldigt mycket under året.




Sen kom stunden då jag var tvungen att skiljas från världens bästa klass och mina älskade vänner som jag inte skulle komma tillbaka till efter sommaren... Som tårarna rann den kvällen.



Min sommar var väldigt intensiv, och väldigt rolig. Det hände verkligen saker hela tiden!
Spenderade två veckor i Kroatien med Ellen och en annan familj, varav en vecka på segelbåt. Så härligt var det och det lär ju bli samma sak nästa år! ;)
Sedan så seglade jag JNM, var med på Elidas norgeturné och en hel del andra saker. Vill ni läsa mer om sommaren kan ni göra det Här.

Sedan så kom stunden då jag klämdes ihop med en hel drös nya människor och började på gymnasiet. Första månan i som elev i SA1 var fram och tillbaka med mycket nya ämnen, grymt mycket stress och en enorm saknad av min gamla klass. 
Nu har jag dock vant mig och insätt att jag hamnat i en superbra klass där sammanhållningen är stark och alla peppar varandra!


För övrigt så var väl hösten mysig, om inte lite stressig. Var på ett väldigt bra zoom-läger, fick tandställning, tillbringade höstlovet på Kreta och firade min 16 födelsedag. Dessutom fick jag återförenas med en macbook. ;)

December har gått väldigt fort och nu så är det plötsligt sista december och snart ett nytt åt.
Har inte kommit på något nyårslöfte och varför ska man egentligen lova sig något nytt när man redan tycker att man har det väldigt bra!
Hoppas att 2014 blir minst lika bra som 2013, jag hoppas att ni har haft ett bra år och tyckt om att läsa min blogg och jag önskar er allihopa ett GOTT NYTT ÅR!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)