torsdag, mars 12

Vårglädje!

Idag är det så himla fint väder! (I varje fall när jag skriver detta (söndag 22 feb), vet dock inte om det kommer bli publicerat på en fin dag)
Solen skiner och jag får verkligen sånna vårkänslor. Visst höst, mörker och mys med te och mjukiskälder är väl också helt okej men nu vill jag ha ljus och värme.
På nått sätt så känns det annorlunda när det blir vår. Solen skiner och allt verkligen ser varmt och vårigt ut även om det inte är några löv på träden och gräset är brunt. Det är i varje fall inte grått.
Man kan sitta ute och läsa även om man behöver ha en jacka på sig, det är mer fint väder, knopparna kommer, man kan stoppa in vinterjackan i garderoben och gå på promenad i vårskor och tunnare jacka. Äntligen känns det varmt i solen!

Och så kan man plocka fram andra kläder i garderoben. Nu kan man börja ha t-shirt, tunnare tröjor och inte behöva frysa bara för att man valde bort vinterjackan. Och så blir alla klädnyanser ljusa. Ljusblå eller vita jeans till vita och färgglada överdelar. Hjälp vad jag är glad över att få massa mer plagg att välja emellan. Vist kan man väl ha vårkläder under hösten och vintern också, men då känns det lite som om det tappar sin karaktär och man känner sig mest som en clown bland allt mörk.
Men nu så är det vår (om det inte smäller till och blir regn och grått bara för att) och påsklovet vinkar i horisonten. (Okej, just i skrivande stund så är det väl rätt långt kvar, speciellt med tanke på att det är sista dagen på sportlovet, men vårterminen går fort!)
Vårterminen, äntligen kan man säga det ordet!


Hjälp vilket filosofisk och målande inlägg detta blev (blir nästan lite paff själv), men jag hoppas att ni blir lika pepp på våren som jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)