fredag, mars 20

Så gick det med solförmörkelsen

Hur sur var inte jag idag när det var moln.
När klockan väl var halv 11 var det ända som hände att det började bli lite gråare ute. Typ som att det skulle börja regna.
Men detta är inte allt. Skulle ha boksamtal typ 10 i 11 och när jag kommer ut därifrån så kan man nästa se blå himmel... och mina kompisar har varit ute och sett solförmörkelsen. Det som suger mest är att jag bytte grupp så jag skulle haft boksamtal som var slut 10 i 11 istället. Men eftersom att jag inte hade läst min bok tänkte jag få lite extra tid. Så klart kunde jag inte läsa ut boken på 40 min så irritationen var RÄTT stor när jag bytt med mig så mycket.
När lunchen väl kom och jag fick låna min kompis mörkerglasögon och fick se solen.. som såg nästan precis ut som vanligt. Jag hade mer eller mindre missat det. Livet...

Idag har det dessutom varit Rocka sockorna, vilket går ut på att man har olika strumpor på sig för att uppmärksamma downssyndomdagen och allas rätt att vara olika. Om ni missat det så har ni chans i morgon också då det är den riktiga downsyndomdagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)