torsdag, mars 19

Solförmörkelse

Hej!
Blir så att när jag har massa på gång så har jag mer att uppdatera om och när det inte händer nått så har jag massa småsaker att göra på kvällen så jag hinner eller orkar inte blogga (exempelvis uppdateringen denna veckan jämnfört med förra). Kan ju säga att alla smågrejer är mer stressande då de stora ändå går att planera och är roliga att göra.
Tittar hur som helst bara in för att det inte ska stå tomt. Händer inte så mycket nu. Eller jo vi har lite smågrejer i skolan. Typ ett boksamtal i morgon och jag har inte läst ut boken. Dock har vi bara haft två veckor på oss. Det är bara 150 sidor men det är ändå 10 sidor per dag och det har man inte alltid tid till. Speciellt när boken är lite seg...
I morgon är det dessutom solförmörkelse! Månen kommer täcka solen till 90%. Hur coolt är inte det!? Vill sjukt gärna kolla, eller ja kolla genom en kikare på nått sätt (har läst om hur man gör) men såklart har vi boksamtal just då den kommer va som störst (kl 11). Perfekt... Till råga på allt få kommer det inte vara en sån stor förmörkelse på 24 år. Men jag alltid velat se en solförmörkelse så jag får väl skolka i värsta fall (ta det lungt mamma jag har mailat min lärare). Haha ;)
Hoppas att ni får chansen att se den, men kom ihåg titta INTE direkt på solen då man i värsta fall kan bli blind av detta! Skaffa speciella glasögon eller läs på internett hur man kan göra för att se den.
May the force be with you



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)