lördag, mars 14

Premiär

Efter många om och men så blev det ändå segling idag.
Först fanns det ingen följebåt som kunde följa med ut och eftersom att det är så kallt i vattnet så fick vi inte åka ut utan. Sen så kanske jag skulle följt med till Stenungsund i morgon i stället för att först ha regelkurs och sen segla, men det kändes lite onödigt att åka hela vägen dit när jag bara ville sticka ut en snabbis och kolla så att allt funkade nu efter vintern. Så i morse så bestämde jag mig för att stanna hemma och bara fixa med båten på land. Men när jag satt i pyamas framför TV skrev min kompis till mig och sa att henne pappa kunde följa med ut. Så det var bara att packa och lasta alla grejer och ge sig iväg.
Så vi blev två zoomar och fyra optimister som tog oss ut. Och man kan ju verkligen säga att vi började på topp. Första gången för i år och det blåste 13 m/s när vi skulle ut. Fick kränga i max redan från början och jag kände att det var tur att vi har gjort massa magövrningar/styrketräning för magen i innebandyn. Hade knappt kommit utanför vågbrytaren innan jag var genomblöt. Men roligt var det.
Blev mest lite segling fram och till baka. Halv kryss och läns/slör. Men allt kändes okej. Fick även till ett par riktigt härliga surfar. Älskar så att slöra i hårdvind, även om det stänker så att man inte kan se nått. Det känslan, det bästa som finns!
Det var hur som helst härligt att vara tillbaka på vattnet igen.
Nu ska jag dra mig mot Elin för att kolla på melodifestivalenfinalen med hennes familj.
Ses

 Tvättstugan har åter igen övergått till torkstuga... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)