fredag, november 14

Kunskapsmässa

Sitter och gräver igenom ett berg av högskolekataloger som jag fick på mässan igår.
Var alltså på kunskap och framtidsmässan där de flesta universitet och högskolor från hela landet var och ställde ut. Man plockade ju på sig en del eftersom att jag inte har nån aning om vad jag vill gå. Det finns ju typ tusen program som man har ingen aning om man man kan bli när man går.
Ett besök vid en monter såg vanligtvis ut såhär:
"Hej, har du funderat på vad du vill bli framtiden?"
"Ingen aning."
"Okej.. vad går du då?"
"Samhäll samhälle"
"Jaha, men då skulle du kunna gå det här det, här och det här"
"Okej (har ingen aning om vad det är men vist)"
"Ta den här katalogen så kan du kolla i lung och ro hemma" / trycker upp en katalog eller påse i handen.
Så nu sitter jag här med en massa tidningar och ingen aning om vilka jag ska spara...

Andra delen av dagen var vi på ekocentrum där vi fick information om hållbar utveckling och miljön och sånt. Det var rätt intressant. Fick t.ex. reda på att alger är en av de fyra största sätten att skapa miljövänlig energi (efter sol, vind och vatten). Alger kan dessutom ätas och användas till att göra kläder och plast. Vem visste det lixom?

Blev lite stressig när vi kom hem bara. Han bara bli hämta och åka hem och äta och packa innan jag åkte iväg och spela match. Förlora tyvärr den men det var i varje fall sjukt kul att spela. :)
Kanske tittar in senare igen.
Hej så länge
Tre stycken från ateljéfotograferingen på fotolektionen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)