tisdag, januari 6

Uppdatering om de senaste dagarna

Hallåj vänner!
Tänkte titta in lite för att uppdatera er om vad som händer i mitt liv. Känner mig alldeles för upptagen av mitt eget liv och att ta det lugnt för att kunna skriva här varje dag. Man ska inte vara beroende av livet på datorn, osv. Fast mest kanske det beror på att jag är alldeles för lat nu på lovet för att ha nått bestämt som jag måste göra.
Uppdaterar lite när jag har lust helt enkelt, och nu har jag det. ;)
Men glöm detta babbel...

De senast dagarna har jag hängt med Elin. I fredags så var vi med och tränade med damlaget/a-laget. Det var kul, dock så fick jag ett "astmaanfall" eller något liknade när vi körde intervall i början av träningen (antagligen för att jag inte var helt frisk efter förkylningen) och fick stå och kolla på resten av träningen. Det var inte så kul.

I lördags var jag iväg och övningskörde. Det var ett tag sen nu men ska försöka att komma igång med det mer regelbundet och kanske ta en körlektion snart. Det gick hur som helst bra. Körde med våran andra bil den här gången. Den är ganska gammal men var superlätt att hitta dragläget på vilket gjorde allt ganska lätt. Speciellt när jag började med att lära mig att växla.
Direkt efter att vi hade övningskört släppte pappa av mig vid idrottshuset (jag körde inte dit, så bra är jag inte än) för att kolla på herrlaget/a-laget match tillsammans med Elin.
Senare på kvällen så kom några bekanta hem till oss och åt massa mat, pratade osv. vilket var väldigt trevligt. Vi ska nämligen åka och segla i Kroatien i sommar (det är inte samma familj som förra året) så vi planerade lite inför det. Även om det blev mest prat om andra saker (vilket också känns bra då vi i varje fall vet att vi har massa saker att prata om då vi ska spendera en vecka på en båt tillsammans).

Söndagen var inte riktigt lika händelserik som lördagen men kom i varje fall utanför huset då med. Åkte till överby med Elin och hennes familj för att byta lite julklappar och sånna saker. Fick med ett fotoalbum, en ny plånbok, ett nytt exemplar av mitt favorit-topcoat, en subersöt pyamas från cubus (bilden under) och en star wars-tröja från Kappahl. Blev helt kär i den när jag såg den. Hittade den på herravdelningen och den fanns bara i storleken L och uppåt  men tänkte att den blev perfekt att sova i. Har inte ångrat mig!
Efter överby åkte jag hem och åt och packade sedan väskan för att åka hem till Elin och sova där över natten. Spelade lite wii, xbox, gjorde jelly bean-challengen (video kanske kommer) och kollade på Lego the movie (se den, den är awsome!!!).

Gårdagen såg väll ut ungefär lika dan om man bortser från överby. Alltså häng med Elin. Hade även träning på kvällen fast med vårt lag den här gången. Gick bättre än det gjorde när vi tränade med damerna även om det var lite flummigt till och från och alla var lite otränade efter uppehållet. Men det var kul och det är huvudsaken! ;)

Idag sak julpyntet plockas ned (order från mamma) och snart kommer Helena hit för att byta julklappar. Lite sent kanske, hehe, men hon glömde ta med mina hit på nyår så det får bli nu istället. Kanske blir en fotorunda också. Brukar alltid sluta så när hon kommer hit.
Hjälp vilket långt inlägg detta blev men nu vet ni i varje fall vad jag har haft för mig de senaste dagarna. Om ni orkat läsa alltså, haha. ;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)