måndag, augusti 4

Zoom8 VM 2014 Kølvig

Hur ska man sammanfatta denna veckan? Segling kanske är ett bra ord.
Har seglat varje dag i sju dagar i rad. Vissa har man fått kämpa hårt i flera timmar medan andra har inneburit väntan på uppskjutna race utan vind. 
Invigningen var på tivolifriheden och började med att vi tågade runt typ hela parken i olidlig hetta. Dock fick jag inte åka något men det var kul ändå. 

Bodde tillsammans med Helena och hennes mamma i ett hus typ 5 min från båtklubben och 5 min från två andra killar från vår klubb. Perfekta vägar för att åka longboard på också.
Har träffat en hel del nya zoomseglare. Himla skönt gäng var vi, svenska landslaget. Med suveräna zoomar. Kunde inte vart bättre folk att spendera veckan med.

Har dessutom seglat lagsegling för första gången. Dessvärre blev två killa sjuka och jag fick hoppa in i deras lag. Sen så visade det sig att en av de andra killarna hade skickat sin båt till Sverige (det var sista dan) eftersom att han trodde att han inte behövde dem. Så vi seglade tre stycken när alla andra var fyra.
Men det gick hyfsat bra för att vara första gången, med ett lag som hade bildats tio minuter innan rorsmansmötet, med en båt för lite. Men vi van en match pga. tjuvstarter!
Allt som allt var det sjukt kul och jag vill verkligen göra det igen.

Själva VM'et så gick det helt okej. Kom 45:a av 59. Höll mig runt 40 i alla racen så jag är nöjd. Pontus (en av killarna från klubben) kom tvåa bland killarna. Går ju inte att säga något annat än att han är väldigt duktig...
...och att veckan har varit helt otrolig. Längtar redan tillbaka!



















Räkna zoomar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)