onsdag, maj 7

Ettårsdag med zoomen

Idag var det exat ett år sen jag satte min fot i zoomen för första gången. Och det är ingenting jag ångra direkt!
Minns första träningen jag hade (vilket även var idag för ett år sen). Vi skulle öva på att ligga still vilket kan vara bra vid starter, just då så vill jag helst bara träna på att lära mig att segla båten, haha.

Det känns som om jag har utvecklats så himla mycket mot var jag var innan. Tvekar inte för att gå ut i hårdvind vilket jag gjorde i optimisten. Att segla och få en superbra surf på en våg ger verkligen den där speciella känslan. Om ni frågar mina zoomkolegor så kan de nog intyga att jag brukar tjoa till när det händer. ;)

Jag har verkligen fått den där gnistan för segling sen jag börjat med zoomen och det känns bara superkul att segla. Har vart på mer tävlingar och läger det här senaste året än vad jag nog var på två år med optimisten!

Det går inte att säga vad det bästa med zoomen är! Det är bara så himla kul och segla. Det märks ju i våran klubb eftersom att vi startade förra säsongen med 1-3 zoomar och nu är 7 st och den största gruppen på västkusten. Det märks ju att när man väl satt sig i båten så vill man inte riktigt kliva ur!
Det känns som om vår seglingsgrupp har fått en väldigt bra gemenskap. Vi har ju våran väl använda facebookgrupp där vi checkar med varandra om det är någon segling på g.
Nu ska jag dessutom tillbringa en vecka i sommar tillsammans med vissa av dem när vi ska segla VM. Taggad som tusan inför det!

Japp, så grattis till mig och Zoombie (my boat) på vår ettårs dag! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)