måndag, december 29

Norefjell

Hallå vänner!
Det har varit lite tyst i bloggen sen jul eftersom att vi åkte iväg på annandagen och åkte skidor över helgen. Vi var i Norefjell, och nu kanske ni tror att jag stavar fel på fjäll men det ligger i Norge så det förklara saken. ;)
Vi bode på ett skidcenter uppe på fjället, kändes ganska lyxigt då det var ett stort hotell med spa, gym, pool, klättervägg och låg precis bredvid backen. Dock så bodde vi i en läggenhet i ett stugområde så låg bredvid hotellet (och då menar jag precis bredvid, då det hörde till hotellet. Vi hade sa 10 m till ingången från vår stuga). Men vi åt ändå frukost på hotellet så det kändes rätt lyxigt.
Dock så fick jag en allergireaktion, antagligen på damm, i stuga vilket var mindre kul. Dessutom har jag blivit lite småförkyld också vilket verkligen inte är kul!

Men själva skidåkningen var bra. Det var ingen överdrivet stor anläggning och det var egentligen inte så många bra backar som var öppna. Den första dan alla backar ner till dalen stängda och andra dan så var det bara en svart backe som även var väldigt isig. Det var för övrigt de flesta andra också. Men vissa åk var i varje fall riktigt härliga. Längtar till sportlovet! Dessutom var det väldigt fin utsikt med massa berg och fjäll och vinterklädd skog.

Kom hem igår kväll och idag har jag bara slappat (+ städat lite på rummet, bonuspoäng) eftersom att jag vill va frisk tills nyår!

Här kommer lite mobilbilder, dock ser de flesta likadana men det var för kallt för att stanna och ta olika hela tiden...

That variation of pictures...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)