onsdag, september 24

Låt mig berätta om gårdagen

Hade egentligen inte tänkt segla igår eftersom att jag hade ont i halsen och ville hålla mig frisk tills i helgen, men sen så skulle det vara skräklesegling (tävling) och det kändes som om jag skulle få ut mer av det om jag var med än om jag åkte med i en följebåt, så jag var med i vilket fall (och så ville jag ju tävla).
Dessutom fick jag mitt nya segel igår (JAY!) så då ville jag ju självklart pröva det.
Själva tävlingen gick bra. Gjorde en kanonstart för babord vid lämärket (då det var fördel där) medan alla andra starta för styrbord och mer åt lovart så jag fick ett litet försprång vilket jag höll hela vägen. 
Kändes som om jag hade bra fart, seglet var asbra och jag bevaka de andra. Nöjd! 

Dock så kom vi igång så sent så att det var helt mörkt när vi kom in. Andra varvet så såg man knappt bojarna. Det gjorde ju inte saken bättre att det var via små dunkar. Jag kan säga att det inte är lätt att segla när man inte ser vart man ska.
Men hakuna matata, det var kul ändå. ;)

Bilder från en poängsegling för några veckor sen. Då hade solen bara börjat gå ned, som ni kanske kan se på ljuset, när vi var klara



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)