söndag, november 6

Barcelona♥

Hej!
Har ju inte uppdaterat något på lovet efter som att jag vart i Barcelona med familjen. Fixade lite tidsinställad inlägg med bloggade inget när jag var där även om jag hade internett på hotellet.
Här kommer en liten sammanfattning av dagarna....

Åkte till en flygplats utanför Göteborg, tidigt på lördag morgon. När vi lada i Spanien åkte vi buss och taxi till vårt hotell. Det var ett fin rum men min säng var hård. Vi gick ner till stranden och kolla den dan också.
På söndan åkte vi gyajdad* tur runt i en del av stan och kolla.
Måndan var den första dan som jag bada på. Det var rätt varmt i vattnet och det gick stooora vågor. När jag badat tog jag och mamma en joggingtur och på eftermiddan åkte vi upp på ett berg och kolla på utsikten. Och sen till Familja de sangria.... en stor kyrka.
Finsat väder var det nog på tisdag (men det var varmt typ alla daga) då åkte vi med tåg till en badort där vi bada sola och var hela dagen.
På onsdan så tog vi en joggingtur igen och sen gick vi ner till hamnen och fika. Efter det gick vi på larambla som är en lång gata med stånd och sånt. Sen gick jag och mamma på picassomuseumet.
Torsdan var ganska grå och vi gick en sista gång till stranden. Sen var det shopping som gällde och sen åkte vi och gick in i nått hus som en känd spansk arsitekt. Sen fixa vi några sissta inköp och åkte till hotellet och paka.
Fredag, vi tog en taxi till flygplatsen och flög till arlanda och tog taxt till vår bil på den andra flygplatsen.

I går var jag med elin och i dag skulle jag åkt på cup med innebandyn men jag är förkyld. Lägger ut lite bilder på det jag köpte i Barce lite senare.
Här kommer maaaaassa bilder ;D
Kram
Vi lyfter från Barcelona



Det hus vi besökte...



Hejdå till stranden


Cool bygnad nära oss
Utanför museumet
Hamnen



Semesterbyn













Sangria de familia

Linbanan på berget
En fästning på berget

Typ där bodde vi
Stranden



På linbanan



Första badet i medelhavet



Ser ni mig?
Där är jag! :D

En större strand

Nära torget




Utsikt från hotellet


Stranden första dan (blåste rätt mycket)






Flyget dit




Hade en hellt underbar resa!< 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)