söndag, augusti 16

Kroatien 2015, Del 6 - Primosten

Sista dagen började vi på stranden där vi också sa hej då till de andra familjerna som skulle åka hem den eftermiddagen medan vi skulle ta ett plan nästa morgon.
Vid lunchtid hyrde vi en bil för att åka till Primosten. Den mysiga lilla staden - där gamla staden (ja, alla städer har "gamla staden" och det är där alla turister är) ligger ute på en liten ö med en kyrka högst upp och jättefin utsikt - som jag hade velat åka till under hela resan.
Väl framme tog vi en promenad runt ön (så fint!) och började sedan leta efter en restaurang vi besökt förra gången vi var där. Efter många om och men så hittade vi den äntligen och fick sitta och äta nästan helt själva uppe bland tackåsarna.
Efter maten gick vi upp på kyrkan och tittade sedan på solnedgången. Ett perfekt slut på den sista kvällen i Kroatien.
Nästa dag gick vi upp tidigt för att åka mot flygplatsen och sedan se Kroatien uppifrån luften innan vi landade i Sverige. Där vi, endast iklädda shorts, t-shirt och solhatt, möttes av kyla och regn...

Jag saknar Kroatiens fina väder, varma vatten och ljumna kvällar... och så klart all härlig segling i den vackra miljön. Hoppas att det inte dröjer allt för länge innan jag seglar i Kroatiska vatten igen!

Trogir

Primosten

Utsikten från restaurangen

Sunset

Split
Nere till vänster; Maslinica, den sista hamnen som vi låg i
Trogir
Kan ni gissa vart vi är nu? Sverige...