torsdag, augusti 6

Kroatien 2015, Del 4 - Coal ila

Morgonen efter styrde vi ut fån Vis för att segla tillbaka in emot fastlandet. Dock blev vi lurade på vinden och som vanligt så fanns den där på morgonen och dog ut mitt på dan. När vi låg ute på öppethav så tog vi därför ned storseglet för att bada och åka efter båten. Eftersom att vi knappt rörde på oss och man kunde simma snabbare än båten åkte så blev det bara bad, men det var ändå ganska häftigt eftersom att vi var mitt ute på havet. Dessutom som kom det varma strömmar så det måste varit varmare än 25° i vattnet bitvis.
Efterbadet åt vi lunch och åkte vidare mot hamnen Maslinica som vi försökte få plats i första kvällen. Denna gången ringde vi innan så vi fick en jättebra plats. Vi hade duschar och toaletter mitt emot oss och en liten strand på andra sidan kajen.
På kvällen åt vi som vanligt på en restaurang och jag tog en liten promenad för att ta kort på solnedgången. "Det ligger en restaurang en bit upp i backen där det är fin utsikt". Okej, upp för backen, och så 1 km upp för resten av berget också. Sen så råkade det ju vara massa buskar i vägen så jag fick fortsätta ned på andra sidan en bit. Försök sedan gå tillbaka i nedförsbacke med klackskor... Jag hade träningsverk ett tag efter det kan jag säga.
Nästa dag åkte vi till en väldigt populär vik för att bada. Dock var den inte lika fin som de andra ställena vi vart på och det var väldigt mycket båtar överallt. Innan vi åkte tillbaka till hemmahamnen i Trogir så tog vi en lite extra segeltur för att det äntligen fanns vind. Tror nog att vi segla lika mycket den dan som vi gjort de övriga tillsammans, haha.
I Trogir packade vi allt vi kunde eftersom att vi var tvugna att lämna båten redan nästa morgon och sen gjorde vi oss i ordning för att gå in till Trogir för att möta upp den tredje familjen och äta middag med dem.
Och det var slutet på våran segling.

(Men inte på resan! Det kommer mer om de sista dagarna i Trogir!)

Segling...


...och där tog vinden slut...


Maslinica




Solnedgången jag gick över halva ön för att fånga
Vår lilla strand


Äntligen segling!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)