torsdag, mars 29

Vildjurs-safari från köksfönstret

Tänkte bara berätta en lite rolig grej som hände förut.
Satt i köket och åt mellamål och så kom det sig att jag tittade ut igenom fönstret. Då såg jag något som gick runt på grannes garageuppfart, jag tänkte det är väl bara en fågel eller nått... Men när jag kollade närmare så såg jag att det faktiskt var en ekorre!

Tänkte gå och hämta kameran med sen tänkte jag att den skulle nog gå iväg innan jag var tillbaka, så jag stod kvar och tittade. Den hoppa runt en stund och började sedan att komma åt mitt håll, sen hoppade den över gatan och rakt upp i vårt plomonträd som står precis utanför fönstret!
Det var ca 5 m ifrån mig! fast jag var inne då... vågade inte röra mig utan stod bara och kolla... så HIMLA söt var den!!
Sen hoppa den ned under min båt och jag bara tänkte Nu MÅSTE jag hämta kameran! jag smög undan och hämtade kameran så fort jag kunde (det tog lite längre tid än jag ville)...
MEN när jag kom tillbaka så var den så klart borta... har kameran kvar i köket ifall den dyker upp igen! ;)

Det var i varje fall skithäftigt...! :) Uppdaterar mer sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)