lördag, mars 10

Till världens ände och tillbaka!

Hej!
Har inte uppdaterat nått för jag vart i sjuk o inte haft nån lust. E nästa frisk nu men tyvärr så missa jag kabarén.
Var i varje fall med o koll på tisdag kvällen. Det var ändå helt okej.
Sammanfattning av kabarén:
När jag först fick veta vad kabarén skulle handla om trodde jag att det skulle bli dårligt. Men när vi började skriva manus var det jätte kul och det blev bara bättre och bättre. När det var helt klart så var i varje fall jag nöjd.
Jag tror aldrig jag har skrattat så mycket i skolan som på dramalektionerna med dramapedagågen Anette.
När väl rollerna delades ut var jag inte helt nöjd men det blev bättre när vi började träna.
Att se rekvisita, bakrunder och kostymer komma till var riktigt coolt och speciellt Ronja och Lovisas combak kläder. För att vara så fula kläder så var de riktigt coola.
Det var lite bråttom på slutet för att får klart allt till teatern men det gick!
På själva teatern var det som om allt äntligen började att flyta ihop. Första repetitionen var näsvös men det bar bara att köra på!
Att får se resultatet och grymt bra människor spela rollerna och skratta åt skämten du skrivit gör att det inte gör att man inte blir jätte ledsen när man inte kan va med. Man har ju likom var med bakom allt annat!!

Här finns en video som jag har filmat med scener och danser från kabarén.
Och Här finns en musikvideo som Lovisa har gjort.

GRYMMA KLASSEN!
Kram






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)