söndag, juni 22

VA (?)

I brist på annat att göra i mitt halvfriska tillstånd (för sjuk för att träna, för frisk för att inte gör nått) så har jag dregglat lite över en bok jag fått låna av Helena. Okej, jag vet att "vampyrtiden" är över men det är faktisk en vampyrbok och den är sjuuuukt bra!
Boken heter Törst och är den första boken i serien Vampire Academy (VA) av Richelle Mead.


Den handlar kortfattat om dhampiren Rose (hälften vampyr, hälften människa) som är beskyddare till moroin Lissa (god vampyr). De har rymt från sin skola (s:t vlademirs vampire academy) men blir redan i första kapitlet tillbakatagna dit (no spoiler). Sen får man mer eller mindre hänga med i livet på skolan bland bichiga vampyrer osv. Hur som helst så är den bra (kanske bättre än den låter eftersom att jag uppenbarligen har använt för många paranteser i det här stycket).

Det började med att jag såg filmen och sen ville jag bara läsa läsa läsa. Så SE FILMEN. Finns på swefilmer om inte annat. Och om ni tycker att filmen är bra, vänta då tills ni läst boken! Och om ni inte tycket om filmen så har ni en bra bok att se fram emot! ;)
Började läsa igår och har typ redan läst halva boken. Som tur är fick jag låna andra boken av Helena också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)