torsdag, juni 5

För de har tagit studenten, för de har tagit studenten...

Jag har nog aldrig sett så mycket gatt folk som jag har gjort idag. Direkt man kom in på skolan var energin där och glädjen på topp. Det räcker med att en började hurra för att resten skulle hänga på.

Idag har vi alltså firat studenten på vår skola. Vart och dekorerat skolan och sedan haft en avslutning i hebeteatern för att lyssna på tal med mera. Sedan så fick vi tårta i restaurangen och sa hej då (hej då = att applådera när de fick sina betyg) till alla 3:or.
Stannade även kvar för att kolla på utspringet eftersom att jag ville se hur det var. Har ju dissat alla mina kusiner när de haft studenten så på nått sätt måste jag ju får reda på hur det är! ;)

Många säger att de längtar efter studenten men jag håller inte riktigt med.. vad ska man göra då? Varför ska man vänta på dagen man blir arbetslös och tvingas ta alla beslut själv? Längtar inte efter att bli vuxen direkt... ångest som ni kanske märker.

Känns lite veird att vi måste komma tillbaka till skolan på måndag. Vi ska bara städa ur skåpen och säga hej då till alla lärare och det hade vi kunnat göra idag lixom. Fast å andra sidan hade det kännts konstigt om vi hade haft sommarlov nu och alla andra hade haft en hel vecka till.

Nu ska jag packa eftersom att jag åker till Helsingborg i morgon. Ska segla GP 3 i Råå lördag-söndag så i helgen blir det hotell som gäller. ;) Första gången som jag seglar så långt hemifrån. Måste ju öva lite innan vi åker till Danmark (VM) i sommar. 
Ha de!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)