onsdag, oktober 4

Lapoint Surfcamp Ericeira, Portugal

Här kommer ett inlägg som egentligen inte har att göra med Nya Zeeland men ändå med att resa. Jag har nämligen varit på surfcamp i Portugal en vecka och då jag reste själv kändes det som en bra övning inför NZ. Det var första gången jag bytte flyg men det funkade rätt bra, det var ju lite segt med all vänta (och på vägen hem var det snarare powerwalk genom flygplatsen som gällde) och det lär ju bli ännu värre när jag ska flyga till andra sidan jorden vilket tar typ ett och ett halvt dygn. Det ända problemet är väl maten då jag är allergisk och har lite svår att äta flygplansmat. Men får väl försöka ordna det på något sätt innan.
Själva campet var så grymt kul. Att resa själv är verkligen en bra erfarenhet då man träffar så mycket nya människor. Här var det ju ett organiserat camp så att man hade surfgrupper och gjorde aktiviteter ihop och då blev man nästan tvungen att umgås. Men vi umgicks även utanför det och blev ett rätt gott gäng. Det spelade ingen roll vart ifrån man kom eller hur gammal man var, alla pratade med alla ändå.
Jag kom verkligen in i suflivet, att chilla, ta dagen lite som den kommer och ständigt gå runt i flipp flopps. Man blev så avslappnad (kan ju även bero på att vi inte gjorde så mycket ibland utan bara låg i solsofforna eller hängmatta).
På en vecka har jag hunnit med så mycket saker så jag går inte in i detaljer men här har ni det i korthet: chilla i solen, gå in till byn, volleyboll, yoga, åka longboard, pingis, stand up paddelboarding, en tripp till Lissabon och självklart lite surfing.
Just surfingen är jag himla sugen på mer på nu när jag just börjar få grepp om det. Fortfarande är det en hel del fel som behövs rättas till vilket bara är bra för det betyder att jag, om inte annat, har en anledning till att surfa mer.

Just nu håller vi på att kolla upp lite aktiviteter vi vill göra på NZ och jag är mycket inne på att surfa i Raglan som är just en liten surfstad på nordön. Ska även försöka hitta någon nice surfing runt Sydney eftersom att Australien mer eller mindre är känd för in surfing.
Uppdaterar er mer om vad vi ska göra när det finns mer konkreta planer.
Här har ni lite bilder från veckan så länge.
Min favoritplats på campet

Mitt matförråd/lunch
Kan ju säga att jag älskar att bo vid havet, många fina solnedgångar och stunder när man lyssnar på vågorna







Min surfgrupp
Bland Lissabons små mysiga gator





Standard skoval





Bara en av alla tusen gånger jag ramlat under veckan
 

En dag fick vi surfa gröna vågor (det är mycket svårare, annars surfar man bara det vita efter vågen har brytits), jag fick väl inte så många vågor, men just den på bilden var en av mina bästa surfar någonsin och åkte med den hela vägen in till stranden. Så himla skön känsla!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)