lördag, juli 25

Not a busy day at work

Den där uppdateringen jag lovade, vad hände med den? Haha
Är på jobbet igen och eftersom att det var lovat med extremt mycket regn så händer det inte så mycket här. Vi har väl haft 15 besökare max idag. Hade inte räknat med någon guidad tur med tanke på att det regna men det är ju lite segt att bara sitta av tiden. Men som tur är så har jag internett med mig idag.
Kan ju lika gärna passa på att berätta vad jag har haft för mig sen senast också.

Förra veckan var jag och Helena inne på fallens dagar och kollade på Måns Zelmerlöw. Väldigt mycket folk var det, men vi ställde oss bakom en buske på ett cykelställ för att se lite mer. Vi såg ju visserligen över allas huvuden men vad hjälpte det när det hängde ned en blomkruka från en lyktstolpe precis där Måns stod på scenen... Men vi hörde bra i varje fall.
Förra helgen var även några seglarkompisar här hos oss och sov över och på söndan mötte vi upp resten av vårt seglargäng för att gå på Liseberg hela dan. Det blev en riktigt lyckad dag även om vi hade lite regn på kvällen. Men det var inte speciellt mycket kö så vi fick åkt allt vi ville (fast sprang runt lite det sista för att hinna med allt, haha).

I tisdags åkte jag ut till Kungsham för att hoppa på Elida och åka med några dagar. Var inte på så länge denna gång eftersom att jag skulle jobba idag.
Vi åkte runt och spela lite längs västkusten och sedan upp till Halden och Tønsberg i Norge. Det var inte ombord så mycket folk som det har varit de föregående åren och det var inte alls lika bra väder. Det var blåsigt nästan hela tiden vilket resulterade i att det blev väldigt kallt. Men det blev fin segling och jag fick även styra en bit när vi seglade över Oslofjorden.

Så det är ungefär vad jag har haft för mig den gångna veckan. Ska gå ut och göra min kolega sällskap men nu har ni i varje fall lite att läsa tills nästa gång jag tar mig hit och bloggar, haha.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)