tisdag, november 2

Muffins time!



Hej hej på er!
Nu har jag och Ellen just bakat muffin. Jag måste säga att det gick sådär. ^^/
Först gjorde jag några men tog typ massa salt i och hälde för mycket deg i så det blev gaaanska misslyckat!!!




Like this !

Dom fick vi slänga och Ellen gjorde ett par med ägg och det gick bra men det tog en massa tid och det blev ganska smutsigt.
Efter det gjorde jag ett par som blev ganska bra. (det blev i varre fall fin färg^^)

Ellens muffins:

Ingredienser

Gör så här

Riktigt lyxiga muffins som är enkla att göra och lika omtyckta av barn och vuxna.

GÖR SÅ HÄR:
Sätt ugnen på 175ºC. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt i en bunke Vispa smör och socker smidigt. Tillsätt äggen och mjölken. Gör en fördjupning i mjölblandningen och häll i äggblandningen. Rör tills allt är ordentligt blandat. Rör till sist ner chokladbitarna. Fördela smeten i muffinsformar. Strö på non-stop eller smarties. Grädda i 25-30 minuter.
Tips! Man kan använda små muffinsformar. Då måste man använda dubbla formar och grädda i ca 20 minuter. Det blir ca 25 muffins.
Hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)